Lopen is tegenwoordig in. De populariteit van loopwedstrijden is dan de laatste jaren flink toegenomen. Reden genoeg misschien om met je werknemers een team te starten en als bedrijf meedoen aan een sponsorloop. Voor wie nog twijfelt, zetten we alvast de voordelen even op een rijtje.
Reclame
Om als een team van werknemers mee te doen aan een loopwedstrijd, is het wellicht interessant om een gezamenlijke outfit te dragen. En wat staat er op die outfit? Juist ja, de naam van je bedrijf. Loopwedstrijden zijn dan ook de ideale locatie voor wat marketing. Wellicht zitten er tussen je klanten ook heel wat sportieve lopers, en kun je na een tijdje gaan sporten met klanten. Dat versterkt enkel nog de band met je bedrijf.
Lopen is gezond
Als bedrijf wil je nu eenmaal fitte werknemers. Door zelf een loopteam op te richten zorg je er voor dat je gezonde werknemers binnen je bedrijf hebt. Plan een aantal keer per week een looptraining in tijdens de middagpauze en de conditie van je team gaat er fors op vooruit. Ook als bedrijf meedoen aan een sponsorloop kan voor de nodige motivatie zorgen bij je werknemers om hard te trainen.
Samen sporten schept een band
Naast gezonde werknemers binnen je bedrijf, heeft samen sporten nog een ander voordeel. Het is namelijk een van de beste vormen van teambuilding. Wie graag samen sport, zal ook graag samen werken. Het kan dus geen kwaad om eens een training in te lassen tijdens de werkuren, gezien het enkel maar de productiviteit zal verbeteren.
Bedrijfs sponsorloop
Een keer je een goed loopteam hebt met je werknemers, kun je misschien nog een stapje verder gaan. Waarom organiseer je zelf geen bedrijfs sponsorloop? Nodig al je werknemers en klanten uit om deel te nemen. Sporten met klanten zorgt ervoor dat je een goede band onderhoudt met je klanten. Tegelijk kan een dergelijke loopwedstrijd een jaarlijks evenement worden waarbij je niet alleen je werknemers samen doet sporten, maar waarbij je bedrijf heel wat reclame krijgt.