Tegenwoordig worden veel promotie uitingen online geuit, terwijl er nog steeds veel winst valt te behalen via offline uitingen. Offline uitingen kunnen via verschillende manieren gerealiseerd worden. Denk bijvoorbeeld aan relatiegeschenken of promotieartikelen. Maar hoe breng je nu promotie items tot stand en wat zijn de belangrijkste voordelen tijdens het offline promoten. In dit artikel krijg je antwoordt op al deze vragen, zodat ook jij kunt beginnen met het offline promoten.
Waarom promotie items bedrukken?
De eerste vraag die wellicht te binnen schiet, is waarom je als bedrijf moet beginnen met het bedrukken van promotie items. Het bedrukken en uitdelen van promotie items heeft vele voordelen. Wanneer je als bedrijf bijvoorbeeld op een evenement of beurs staat, is het bevorderlijk om de promotie items aan de vele bezoekers te geven. Bezoekers raken hierdoor positief verrast en in het beste geval onthouden de bezoekers het bedrijf waarvan zij het item hebben gekregen. Omdat het logo van het bedrijf vaak staat afgebeeld op deze items, is de kans zeker aanwezig dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Het bedrijf wordt op deze manier direct in de spotlights gezet. Het zal op den duur de naamsbekendheid van het bedrijf doen vergroten en de zichtbaarheid positief beïnvloeden.
Welke items zijn geschikt voor promotiedoeleinden?
Nu je een idee hebt wat het effect is van offline promoten via relatiegeschenken of promotie items, is het de vraag welke items nu echt geschikt zijn voor promotiedoeleinden. Over het algemeen zetten bedrijven vaak items in zoals pennen, kladblokjes, bekers of waterflessen. Ook aanstekers bedrukken is een goede manier om offline promotie te voeren. Dit zijn items die vaak gebruikt worden, waardoor het bedrijfslogo regelmatig te zien is door de gebruiker of directe omstanders. Wat weer de naamsbekendheid van het bedrijf doet stimuleren.
Offline promotie valt nog steeds op
Nu er ontzettend veel via de online kanalen wordt geuit en de marketing grotendeels online wordt uitgevoerd, is het mogelijk om met offline promotie op lokaal niveau op te vallen. Door het geven van een relatiegeschenk, laat je als bedrijf zien dat de geschenk ontvanger belangrijk is. Hierdoor wordt immers de relatie warm gehouden en wordt de indruk gewekt dat je als bedrijf nog vele jaren in zee wilt met het betreffende bedrijf. Daarnaast wordt er veel online gepromoot, waardoor het lastig kan zijn om daadwerkelijk op te vallen. Het invoeren van offline promotie is daarom zeker aan te raden.